Portal . . Książka o rodzaju Ferocactus . . sklep z kaktusami . . . . Książka o rodzaju Ariocarpus . . Numer specjalny o rodzaju Micranthocereus . . . . Kaktusowe wycieczki . . Ant Plants: Arboreal Wonders of Nature . . . . . . Nasiona kaktusów . . Kaktusy . . . . Mesembrianty . . Kaktusy na Ebay

 




Autor Wątek: prośba o pomoc  (Przeczytany 5172 razy)

Offline Jablonka

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
prośba o pomoc
« dnia: Maja 19, 2013, 02:23:10 »
witam!
bardzo prosze o pomoc gdyż jestem zupełnym laikiem :)
posiadam dwa kaktusy, czerwony mam od dwóch lat a żółty dopiero co kupiony.
do tej pory traktowałam je raczej standardowo tzn: rzadkie podlewanie co ~2tyg, przez większa część roku stały na parapecie gdzie bezpośrednie słońce jest przez około 2-3godz dziennie, zimowałam.
ostatnio starałam się zidentyfikowac mojego kaktusa i doszłam do wniosku że to być może Gymnocalycium Mihanovichii na Hylocereus Undatus? Czy mam rację?
bardzo proszę o radę jak zajmować się tym kaktusem, ze względu na to że to właściwie dwa kaktusy w jednym ja sama niebardzo wiem czy mam sie bardziej przejmować "górą" czy "dołem"  ;D
od czasu kiedy kupiłam tego kaktusa on właściwie sie nie zmienił nie urósł, nie zakwitł itd, czy jeśli będę się nim odpowiednio opiekować to on zacznie rosnąć/kwitnąć ??
czy mogę wystawiać je a cały dzień na pelne słońce? zrobi im to dobrze czy raczej wręcz odwrotnie?

i jeszcze jedno pytanie dla mnie te kaktusy wyglądają na zdrowe ale jak już wspomniałam ja sie zupełnie nie znam więc czy ktoś mógłby potwierdzić czy wszystko ok? :)

z góry bardzo dziekuję za pomoc!
oto zdjęcia:




Offline BOB

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Reputacja: +50/-0
    • Zobacz profil
    • Kaktusiarz
Odp: prośba o pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 20, 2013, 08:55:36 »
Dzień dobry,