Portal . . Książka o rodzaju Ferocactus . . sklep z kaktusami . . . . Książka o rodzaju Ariocarpus . . Numer specjalny o rodzaju Micranthocereus . . . . Kaktusowe wycieczki . . Ant Plants: Arboreal Wonders of Nature . . . . . . Nasiona kaktusów . . Kaktusy . . . . Mesembrianty . . Kaktusy na Ebay

 




Autor Wątek: problemy z kaktusami  (Przeczytany 648 razy)

Offline Aleksandra

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
problemy z kaktusami
« dnia: Maja 07, 2018, 07:09:26 »
Witam Wszystkich.
Kilka miesięcy temu dostałam w prezencie dwa duże kaktusy rosnące w jednej doniczce. Niestety nie wiem jakie to gatunki. Kaktusy były zakupione w kwiaciarni. Jedynym zaleceniem sprzedawczyni było podlewanie ich raz w miesiącu wodą z nawozem. Tak też robiłam, jednak od jakiegoś czasu zauważyłam na nich niepokojące zmiany. Niestety nie mam doświadczenia w pielęgnacji kaktusów, więc bardzo Was proszę o wszelkie rady i wskazówki. Co im może dolegać? Da się je jeszcze jakoś odratować? Co robić żeby im pomóc?

1. Wysoki kaktus:
-jego końcówki stały się wiotkie i pożółkłe/wypłowiałe oraz się pozawijały, wcześniej były proste i zielone
-dolna część kaktusa jest twarda, zdrewniała, ale nie pamiętam jak to wyglądało na początku

2. Niski, "gruby" kaktus:
-na dole pojawiły się jasne przebarwienia, zmiany te są suche i twarde
-w miej więcej połowie wysokości widać jakby lekkie pofałdowania, jednak nie ma tu odchyleń co do koloru i twardości. Tutaj też nie pamiętam jak to wyglądało na początku


Offline BOB

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Reputacja: +50/-0
    • Zobacz profil
    • Kaktusiarz
Odp: problemy z kaktusami
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 07, 2018, 08:38:19 »
Ad. 1. Prezentowana Opuntia monacantha 'variegata' wyraźnie więdnie i to niekoniecznie z braku wody. Mogła zostać poparzona przez mocne wiosenne słońce lub się "podgotować".