Portal . . Książka o rodzaju Ferocactus . . sklep z kaktusami . . . . Książka o rodzaju Ariocarpus . . Numer specjalny o rodzaju Micranthocereus . . . . Kaktusowe wycieczki . . Ant Plants: Arboreal Wonders of Nature . . . . . . Nasiona kaktusów . . Kaktusy . . . . Mesembrianty . . Kaktusy na Ebay

 




Autor Wątek: potrzebna pomoc w ratowaniu kaktusów  (Przeczytany 622 razy)

Offline Asuak

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: +0/-0
    • Zobacz profil
potrzebna pomoc w ratowaniu kaktusów
« dnia: Lutego 22, 2018, 12:39:05 »
Cześć
Jestem umiarkowanie początkująca w uprawie kaktusów i przejęłam niedawno kolekcję męża, która aż prosi o litość, zmiłowanie i ratunek. Kaktusy długo pozostawały niemal bez opieki, prawie bez podlewania i niestety trochę zmarniały. Kiedy przejęłam je w zeszłym roku, przesadziłam i zaczęłam podlewać, nieco odżyły ale wciąż wiele im brakuje do pełnego powrotu do zdrowia.
Kilka z nich, ze względu na przewężenia wymaga moim zdaniem ucięcia i ukorzenienia na nowo - pytanie do znających się czy koniec lutego to nie za późno czy mogę się za to teraz zabrać?
Większy problem mam jednak z jednym z okazów, który mimo iż u góry wygląda na całkiem zdrowy, w dużej mierze jest odbarwiony i pokryty dziwną skórką (zdjęcia poniżej). Będę wdzięczna za pomoc w zidentyfikowaniu problemu i radę co zrobić aby go wzmocnić - obecnie bez kratki chyba łatwo mógłby się przewrócić... przy okazji prośba o identyfikację co to za gatunek.
Pozdrawiam
Joanna

Offline Roman M

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja: +11/-0
    • Zobacz profil
Odp: potrzebna pomoc w ratowaniu kaktusów
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 22, 2018, 01:22:00 »
Być może jest to Opuntia monacantha i wygląda to na  korkowacenie ale poczekalbym z potwierdzeniem od bardziej doświadczonych forumowiczów i jak ją doprowadzić do porządku.
« Ostatnia zmiana: Lutego 22, 2018, 01:46:06 wysłana przez Roman M »
Pozdrawiam
Roman

Offline skullman

  • Global Moderator
  • Hero Member