Portal . . Książka o rodzaju Ferocactus . . sklep z kaktusami . . . . Książka o rodzaju Ariocarpus . . Numer specjalny o rodzaju Micranthocereus . . . . Kaktusowe wycieczki . . Ant Plants: Arboreal Wonders of Nature . . . . . . Nasiona kaktusów . . Kaktusy . . . . Mesembrianty . . Kaktusy na Ebay

 




Autor Wątek: Przesadzanie stapeliowych  (Przeczytany 933 razy)

Offline skullman

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1739
  • Reputacja: +79/-0
    • Zobacz profil
Przesadzanie stapeliowych
« dnia: Lipca 04, 2017, 12:23:07 »
Ponieważ jestem nowy w temacie to poproszę doświadczonych hodowców o porady odnośnie przesadzania stapeliowych. Czy można zrobić to teraz i czy są jakieś zalecenia, na co zwracać uwagę bo jedna karalluma tak rośnie, że z kwadratowej doniczki zrobiła romb a druga się przewraca pod ciężarem pędów..
Sławek

Offline Stachu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Reputacja: +4/-0
    • Zobacz profil
Odp: Przesadzanie stapeliowych
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 04, 2017, 05:42:18 »
Mam 2 stapelie a myślałem nad poszerzeniem ich liczby nie słyszałem o "przeciwwskazaniach" a czytałem o nich bardzo dużo. Kwadratowa doniczka to raczej zły pomysł najlepsza będzie doniczka o głębokości 7-10 cm i bardzo szeroka ponieważ Stapelie "Płożą" się po ziemi puszczając na nowych pędach korzenie. Stapelie bardzo szybko rosną więc jak zacznie przerastać dużą doniczkę to odrywaj jej stare pędy (kwitnie tylko na młodych więc trzeba ją odmładzać) apropo kwitnienia kwitnie w sierpniu lub wczesną jesienią (wrzesień październik) ale ustaw ją gdzieś gdzie nie będzie przeszkadzać bo w dużej doniczce może puścić 2-3 kwiatki (to już może być czuć w całym pomieszczeniu)

Pozdrawiam
Ewolucja Tworzy Różne niezwykłe organizmy

 Hoduję Sukulenty (grubosze, opuncje, eszewerie, gasterie, żywe kamienie i pachypodium) i Rośliny Mięsożerne

Offline onectica

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • Reputacja: +12/-0
    • Zobacz profil