Portal . . Książka o rodzaju Ferocactus . . sklep z kaktusami . . . . Książka o rodzaju Ariocarpus . . Numer specjalny o rodzaju Micranthocereus . . . . Kaktusowe wycieczki . . Ant Plants: Arboreal Wonders of Nature . . . . . . Nasiona kaktusów . . Kaktusy . . . . Mesembrianty . . Kaktusy na Ebay

 




Autor Wątek: Phalaenopsis  (Przeczytany 9649 razy)

Offline Dziuber

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Reputacja: +3/-0
    • Zobacz profil
Phalaenopsis
« dnia: Października 05, 2014, 12:51:09 »
Dzień dobry

Kilka dni temu trafiła do mnie miniatura Phalaenopsis. Roślina ma ok. 15cm wysokości. Kompletnie nie mam doświadczenia ze storczykami, nawet nie potrafię ocenić stanu rośliny. Poczytałem trochę w sieci i podobno jest to jeden z najłatwiejszych storczyków.Podłoże w jakim rośnie wydaje mi się delikatnie mówiąc nie storczykowe. Powinienem je zmienić? Jeśli tak, to kiedy ? Od razu, czy czekać do wiosny? Za wszelkie uwagi i porady odnośnie tej rośliny będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Krzysztof

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Października 05, 2014, 01:08:14 wysłana przez Dziuber »

Offline Kryzys

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 951
  • Reputacja: +43/-4
    • Zobacz profil
Odp: Phalaenopsis
« Odpowiedź #1 dnia: Października 05, 2014, 01:01:09 »
kocham te ogromne formaty zdjęć
tego nie da się oglądać - bierzesz Painta , zmniejszasz format i wklejasz
co do roślin , wyglądają na zdrowe , zresztą one są produkowane jako rośliny jednorazowe
a ludzie uparli się żeby to trzymać latami :) / sam mam kilka i miniaturki też /
podłoze jest jakie jest , skoro w tym je produkują to nic wiele lepszego nie wymyślisz
osobiście dodał bym wiecej rozdrobnionej kory , jakies porwane stare gąbki do mycia naczyń  , jakieś szyszki
coś co by rozluźniło to podłoże . Najważniejsza jest umiejętność podlewania , nawożenia i ochrony / chemia /   
reszta to pikuś :)
Andrzej

Offline skullman

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****