Portal . . Książka o rodzaju Ferocactus . . sklep z kaktusami . . . . Książka o rodzaju Ariocarpus . . Numer specjalny o rodzaju Micranthocereus . . . . Kaktusowe wycieczki . . Ant Plants: Arboreal Wonders of Nature . . . . . . Nasiona kaktusów . . Kaktusy . . . . Mesembrianty . . Kaktusy na Ebay

 




Autor Wątek: Espostoa z marketu  (Przeczytany 1572 razy)

Offline skullman

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1739
  • Reputacja: +79/-0
    • Zobacz profil
Espostoa z marketu
« dnia: Września 07, 2015, 08:40:19 »
W niedzielę przy okazji rutynowych zakupów niechcący wrzuciłem do koszyka takiego oto osobnika. Oznaczyłem go jako Espostoa lanata ale, że jestem zielony w temacie wszystkiego co rośnie na południe od Kanału panamskiego proszę kolegów o potwierdzenie bądź poprawienie mnie.
Sławek

Offline Tomasz1

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2763
  • Reputacja: +41/-1
    • Zobacz profil
Odp: Espostoa z marketu
« Odpowiedź #1 dnia: Września 07, 2015, 09:18:00 »
Prawdę mówiąc podejrzewam, że chyba nie ma molżliwości oznaczenia siewek espostoł - chyba wszystkie wyglądają tak samo. Pewnie to lanata, bo najwięcej jej jet w handlu.
Pozdrawiam
Tomasz
...
"Prosze Cię, uchodź dla lepszych czasów i na usługę Rzeczpospolitej, a ja swym tułowiem do ojczyzny wrogowi drogę zawalę"
- Stanisław Żółkiewski, hetman wielki do hetmana polnego Koniecpolskiego w czasie bitwy pod Cecorą

Offline skullman

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1739
  • Reputacja: +79/-0
    • Zobacz profil
Odp: Espostoa z marketu
« Odpowiedź #2 dnia: Września 07, 2015, 09:33:00 »
No tak, ale bardzo podobnie wygląda jeszcze kilka gatunków z innych rodzajów i również są w marketach. W młodym wieku jak dla mnie to niemal tak samo wyglądają więc zdaję się na doświadczeniw innych.
Sławek

Offline Tomasz1

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2763
  • Reputacja: +41/-1
    • Zobacz profil
Odp: Espostoa z marketu